Porträtt Daniel Eriksson

Okej! Någon måste börja, så jag kör! Här kommer porträtteringen av mig själv! Kommentera gärna nedanför inlägget om det är något jag glömt skriva som ni vill veta, eller om ni helt enkelt bara vill skriva något.

Namn:

Daniel Eriksson
Smeknamn: Chefarn

Ålder: 24 (född 1984)

Hemstad: Skellefteå

Intressen: Sport, främst boll- och lagidrotter, samt all form av friluftsliv. Film, böcker, foto och att umgås med polarna är andra intressen.
Lyssnar på: Väldigt mycket! Mest rock, exempelvis Motion City Soundtrack, Panic! at the disco, Metallica och Loyalguard.
TV-tittande: Komediserier som Family guy, Simpsons och Scrubs. Kikar också på sporten.
Favoritrullar: Snatch och Lock stock and two smoking barrells. Regissören Guy Ritchie är lysande liksom skådespelaren, och före detta fotbollsproffset, Vinnie Jones. Gillar också Quentin Tarantinos filmer.
Käkar helst: Tacopaj är vansinnigt gott! Har sedan en sjuklig aptit på vindruvor!
Favoritresmål: Thailand! Fantastisk miljö, grymt käk och härliga människor! Tågluffen i Europa var också fantastisk!
Föreningsliv: Är med i kompisföreningen Falket IK där jag sköter hemsidan och rapporterar kring våra aktiviteter. Har spelat innebandy i ca 10 år, men slutade för två säsonger sedan. Har också lirat fotboll i yngre år.
Arbetat som: Personlig assistent, barnskötare, vårdbiträde på äldreboende, byggarbetsplatsstädare, frilans som journalist.
Sämsta arbetet hittills i karriären: Arbetade på Maritim A/S, ett företag i Norge, som paketerade fisk och gjorde dressing av olika slag. Första två dagarna fick jag vika ihop kartonger och bära fisk mellan två rullande band. Stanken i lokalen var  säreget oslagbart usel och jag fick kämpa för att hålla kvar maten nere i magen. Dag 3 fick jag beskedet att jag skulle få jobba i dressingavdelningen. Jag jublade inombords, men snart skulle det visa sig att jag misstagit mig om min "befordran".
De placerade mig vid ett rullande band med hål i. Bredvid mig satt en thailändsk kvinna som inte kunde ett ord norska, engelska eller svenska. Sedan satte de en låda runda plastlock vid sidan av mig. Rullbandet satte igång med ganska snabb hastighet och kvinnan satte ner burkar i hålen. Mellan oss fylldes burkarna med dressing och min uppgift var att sätta lock på burkarna. Jag behövde inte trycka fast dem, det gjorde en maskin strax efteråt. Fy fan så boring! Inte utvecklande för 5 öre och arbetsmiljön hade sina brister, milt uttryckt.
Lyckligtvis var detta bara ett kortare vikariat via Manpower så efter 4 dagar var pinan över. När jag brände mina arbetskläder som jag använt under veckan svävade onda andar upp i skyn och suckade samstämmigt en klagosång!
Dummaste jag gjort: Finns otroligt gott om alternativ här, men jag väljer att dela med mig av det allra senaste. Lirade paint ball med polarna och ville prova på att göra en kamikaze-löpning. Inte alls speciellt smart med facit i hand. Trodde nog inte att de skulle pricka mig så mycket som de gjorde. Du kan se klippet genom att trycka på Play i rutan här nedan! OBS! Sänk ljudet, otroligt hög volym!

Finns mer att berätta, men det får vi ta någon annan gång! Det här får räcka för nu...

Over and out!

/Chefarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0