Klingberg rapporterar

Umebo om läget i Afghanistan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sikken chef.

2009-07-25 @ 19:11:21
Postat av: Sommarlov

For those about to klingan, we salute you!

2009-07-27 @ 16:47:01
Postat av: Anonym

Klingan, kom hem.

För vi längtar efter dej.

Kom innan kriget tar slut, lilla klingan.

Åskan har gått.

Och om kvällen blir det mörkt.

Stjärnorna syns nu på himlen igen.

Allt jag vill ha är en liten taliban

Ingenting annat, det kostar för mkt.

På våran tomt, är det nu så mkt bär.

Och fullt med ungar har fåglarna där.

Sjön är så varm. Och jag badar varje dag.

Och jag hoppar i, utan att bli rädd

för nu simmar jag så bra.

Vi har så fint, nu i vårat lilla skjul.

Och en liten gran har vi också sett,

den som vi ska ha till jul.

Detta har jag skrivit nästan bara själv

Och jag ska börja i skolan till hösten.

Klingan kom hem!

Jag vet något som du får!

Nu slutar brevet från din Elenor.

2009-07-28 @ 10:53:52
Postat av: Chefarn

Snyft, snyft...

Inte ett öga är torrt Ele! Så jävla vackert!

2009-07-28 @ 12:39:10
URL: http://falketik-cup.websida.org
Postat av: Den riktiga Elenor

"Poeten" är en falsk Elenor. Falsk! Det ser man på att versmåttet inte stämmer. Try this:



Sjung, o gudinna om hedern som brann hos den ädle herr Klingberg

ständigt bevakande tusentals kval bland afghanernas söner

2009-08-12 @ 08:27:23
Postat av: Evert Taube

Det är jag, Evert Taube som skrev sången "Brevet från lillan" efter ett brev jag fick från dottern när jag var på resande fot, som jag så ofta var när barnen var små.

"Sjöman och cowboy, musiker artist.

Det kan väl aldrig bli trist"

Är en strof ur "Rosa på bal" som jag också skrev och väl beskriver det liv jag levde. Dessutom är jag utnämnd till något av en riksskald i Sverige. Här uppe i min himmel hör jag mina visor spelas och sjungas mest hela tiden. Jo, Allsång på Skansen är något av ett favoritprogram och hörs ända hit.

Men hallå, den här versionen av min finstämda "Brevet från lillan" har jag aldrig hört eller sett förr. Den där Klingan måtte vara en riktig hjälte!

2009-08-12 @ 17:10:16
URL: http://lipglossarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0