Porträtt Mikael Hermansson

Bättre sent än aldrig antar jag, hur som.. här är min presentation.

Namn: Nils Mikael Valentin Hermansson.

Ålder: 24 (född 1984)

Born and raised: Umeå

Familj: Sambon Lotta och vår katt Saga, på det tillkommer morsan Ing-Marie, som är sjukpensionär, farsan Nisse, som är överläkare på NUS och tre bröder, Niklas 28 år, Daniel 19 år och Tobias 17 år.

På fritiden: Sport, med fokus på fotboll och ishockey är en stor passion, Chelsea FC och IF Björklöven är mina lag. Spelar fotboll på Korpen-nivå i PC, förhoppningsvis kommer snart innebandy med på programmet. På min lediga tid umgås jag annars främst med min sambo Lotta och/eller någon ur min vänskapskrets.

Musik: Är en allyssnare och mina favoritband/artister skiftar tämligen ofta, för tillfället är det mest The Killers som spelas i min mp3. Historiskt sett kan dock min playlist beskrivas som en blandning av allt från hårdrock och grunge till gangsta-rap eller fantastiska sångerskor som Eva Cassidy och Dusty Springfield.

TV/Film: Jag är en riktig tv- och filmnörd, med den här Internetgrejen har ju allt blivit så lättillgängligt. Bland tv-serierna finns favoriter som Dexter och House MD, men jag är inte främmande för att plöja igenom en säsong av One Tree Hill med flickvännen. Filmutbudet är som bekant gigantiskt i dessa dagar och jag ser de flesta nya filmer som når biograferna. Gillar också att scouta potentiella toppfilmer via IMDB (filmtipset är för fjollor), Favoritfilmen är sällan konstant, men jag fullkomligt älskade The Dark Knight så vi kan säga att den toppar just nu.

Jobb: Efter studenten gick jag sysslolös i ett halvår innan jag tog mitt pick och pack och flyttade till London i 6 månader. En fantastisk upplevelse när jag tittar tillbaka, men just då var det inte så jädra ballt. Bodde en bra bit från de centrala delarna i ett ruckel tillsammans med min resekamrat och sju australienare/kiwis. Mitt jobb var som en alltiallo-slav på ett hotell som ligger bredvid British museum. Jag var i tur och ordning: piccolo/frukostservitör/bartender/städare/roomservice-ansvarig, allt detta rymms tydligen under titeln consierge . Efter hemkomsten fick jag nästan direkt jobb på Coop Forum i Umeå, där blev jag fast till dess studierna lockade.

Tidigare studier: Började lärarprogrammet, läste två terminer, slutade lärarprogrammet, jättetråkigt. Fantastiskt tråkigt med två terminers fullt studielån kastade åt helvete.

När jag blir stor: Vill jag jobba för någon av de större dagstidningarna och täcka internationell fotboll, annars vore det kul och prova på att jobba som korre i något läckert land.

Peace!

//Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0