Porträtt Thomas Björling

Namn: Thomas Björling

Ålder: 24 (född 23 feb 1984)

Kommer från: Ånge/Sundsvall

Familj: Sambon Therese (som pluggar på Polishögskolan i Umeå) och schäfer/golden-blandningen Selma.

Musik: Spelar och lyssnar på musik i de flesta former. Är från början trummis men lirar nu även gitarr, bas och tycker om att sjunga. Har en ständigt växande CD-samling som jag med jämna mellanrum försöker gallra ur, genom att sälja på Tradera. Vilket oftast resulterar i att jag köper nya plattor - på just Tradera. Banden jag lirat i genom åren är bland andra Dysdain (meckmetal), The Volcanic (stonerrock), Psycho Poetry (cirkuspunk), JAVA (punkrock), Elevendays (hardcore/emo). Nu för tiden håller jag mig till mitt kärleksbarn Loyalguard.

Gå gärna in och lyssna!
http://www.myspace.com/dysdain
http://www.myspace.com/volcanicmusic
http://www.myspace.com/psychopoetryse
http://www.myspace.com/javamusic
http://www.myspace.com/elevendaysmusic
http://www.myspace.com/loyalguard

Favoritband/artister: Shit. Listan kan göras väldigt lång. Kikar igenom vad jag har lyssnat på mest i Winamp... Meshuggah, The Dillinger Escape Plan, NOFX, Muse, The Living End, Fall Out Boy, Foo Fighters, Nasum, Motion City Soundtrack, Clutch, Bracket, Paramore, Tingsek, Hoven Droven...

Film: Napoleon Dynamite, The Anchorman, Snatch, Lock Stock & Two Smoking Barrels, Fight Club, I Kina Käkar Dom Hundar, Dum & Dummare, The Goonies, Juno, Office Space, Scarface, Shaun of the Dead.

TV: Mestadels komedi. Varan-TV, Killinggänget, Family Guy, South Park, The Office (US-versionen), Scrubs, Futurama, Vänner, Seinfeld, American Dad, Two and a Half Men samt min nyupptäckta kärlek Flight of the Conchords.

Läser: Otroligt lite nuförtiden, tyvärr. Favoritboken är Liftarens Guide Till Galaxen samt det mesta som Fredrik Lindström har skrivit.

Intressen: Om vi bortser från mitt musik- och filmnörder brukar jag och min polare Tony ofta hitta på riktigt vansinniga saker, vare sig i onyktert tillstånd eller ej. Att göra idiotiska prylar för att roa oss själva eller andra har blivit en favoritsyssla. Vet inte om jag kommer på någon konkret grej vi gjort just nu. Ni kan hursomhelst vara säkra på att jag kommer att berätta om rätt många tillfällen "när jag och Tony skulle..." och så vidare.

Jobb: Slavat som arbetsledare på McDonalds i Sundsvall. Inget fel på jobbet egentligen förutom det faktum att man får skamlöst dåligt betalt. Nu extraknäcker jag på hårdrocksmagasinet Close-Up Magazine samt Sundsvalls Tidning - något jag trivs desto bättre med.

Mat: Älskar att laga mat och är ganska duktig på det. Jag är däremot minst lika duktig på att söla ner i köket, men det tycker jag är en del av grejen. Så länge man städar efter sig, så... Favoritkäket blir nog nån form av kyckling eller fläskfilé. Gärna tillsammans med potatisgratäng. Med smördegsinbakade champinjoner. Mmmm.

Hur en perfekt lördag ser ut för mig: Superfint väder, mitt i sommaren. Bada och leka med doggen i vattnet. Luncha en mysig picknick utomhus. Även middagen ska göras utomhus - då det grillas fläskfilé och annat gott. Dricka lite öl till maten, och sedan förflytta sig inomhus. Snacka skit, lyssna på plattor och dricka öl till sent på natten - helst slipper jag att gå på krogen eftersom det ändå är förfesten som är roligast. Sen får man ju gärna vakna upp fräsch på söndagmorgonen också...

Tack för mig! / Thomas


Kommentarer
Postat av: Chefarn

Fan va bra Thomas!

Kommer ju på en massa jag utelämnat i mitt "CV" här nedan när jag läser ditt porträtt! Paramore är ju också en nyfunnen vän jag upptäckt i sommar! Fantastiskt bra, speciellt Misery Business!

Sen är ju Anchorman en helt galet grym rulle också! Will Ferrell förtjänar allt cred i världen!

2008-08-27 @ 01:11:02
URL: http://www.sportsidan.com/default.asp?1553

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0