Porträtt Oden Nilsson

Namn: Oden Nilsson

Ålder: 39

Hemstad: Malmberget

Familj: Min dotter Cecilia som dessvärre bor kvar i Malmberget och Lotta som är min flickvän.

Intressen: Film och musik, familj och allmänt socialt umgänge med likasinnade. När det gäller filmintresset så väcktes det på allvar i början på åttiotalet, då jag upptäckte Italiensk skräckfilm.
Lyssnar på: Italiensk progressiv rock (Goblin & Fabio Frizzi), Carcass, No Fun At All, Doktor Kosmos, Elvis, Asta Kask och tusentals andra käcka orkestrar.
TV-tittande: För tillfället så är mitt TV-tittande lika med noll.
Favoritrullar: Suspiria och Profondo Rosso är två riktigt sköna rullar regisserade av Dario Argento. Lucio Fulci´s L´aldilà, E tu vivrai nel terrore är nog min favorit inom zombiegenren. Andra favoriter är: Dellamorte Dellamore, Torso, The New York Ripper, Murderrock, Atlantis Interceptors, Le Orme och sist men inte minst Blazing Magnums.
Käkar helst: För två månader sedan hade jag nog sagt KÖTT... Nu säger jag quorn!
Favoritresmål: Önskeresan skulle nog gå till Italien och ett besök på Luigi Cozzis och Dario Argentos butik Profondo Rosso ligger väldigt högt uppe på att göra listan.
Föreningsliv: Jag har varit aktiv i IOGT/UNF, Malmberget och i Moonshake här i Umeå. Och det finns garanterat andra trevliga föreningar som jag kan engagera mig i, ge mig gärna förslag!

Tidigare yrken: Screentryckare, fattig konstnär, projektanställd fattig konstnär och personlig assistent är väl dom huvudsakliga sysselsättningarna, men jag har även jobbat på ett antidrogprojekt med högstadie elever och på en filmfestival.

Övrig information: Jag har ett mörkt förflutet som falsksångare i diverse punk och metalband, dock ingenting som var eller är komersiellt gångbart. Det bör tilläggas att jag har en tendens att dra otroligt usla ordvitsar då och då, ignorera mig bara så upphör jag med dumheterna inom en timme.


Så mycket mer finns det inte att berätta för tillfället.
/Oden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0